20 juni 2012

Gräddtårta med kiwi och jordgubbar

I helgen bakade jag gräddtårta till farmor och farfar som har fyllt år. Jag bakade även en Hello Kitty tårta till min kusin som också har fyllt som vi firade i lördags. Men den tårtan kommer i nästa inlägg.Tåran består av en helt vanlig tårtbotten som sedan är delad i tre delar och fylld med mosade hallon (frysta tyvärr) och marsankräm blandat dem grädde. På toppen la jag sedan på ett lager grädde på hela tårtan innan jag spristade kanterna. Kanterna spritade jag upp och ner som ett våg mönster. Sedan bytte jag till en bredare sprits och spristade små toppar utmed kanten. Jag gjorde likadant innanför fast med en mindre sprits. Sedan dekorerade jag med frukten runt den yttre ringen och la frukt imitten på tårtan. :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar