20 juni 2012

Hello Kitty tårta med blommor

Här är Hello Kitty tårtan som jag gjorde samtidigt som gräddtårtan som du hittar på nästa inlägg. Jag är faktiskt nästan helt nöjd med tårtan! Vilket aldrig har hänt innan! :)
I fredags var jag på panduro. Det fanns inte jättemycket roliga baksaker där men så att det räckte. Jag köpte lite sugar-paste i gult, blått och svart samt vitt som jag skulle ha att täcka tårtan med. Jag hittade även lite roliga pepparkaksformer med blommor och hjärtan i tre olika storlekar. Egentligen tycker jag det är roligare att skapa saker själv utan en massa mallar men det är svårt att få till hjärtan. Dessutom kan det vara kul att ha några formar. ;)

Tårtan gjordes som om det skulle bli en princesstårta. Jag hade vanlig ljus tårtbotten som jag delade i tre delar och flyllde med mosade hallon och marsankräm blandat med grädde.
Sedan kavlade jag ut den vita sugar-pasten och la på tårtan. Tyvärr så räckte den dock inte hela vägen så det blev fula väck i kanten... men ändå mycket bättre än med de köpta locken. Men det gjorde inte så mycket att väcken blev för jag döljde de värsta med lite olika hjärtan och blommor från mallarna jag köpt. Sedan använde jag även bokstavsuttryckare och skrev Saga med.
Hello Kittyn är gjord av marsipan i olika färger samt svart sugar-paste till ögon. För att få henne att stå upp och sitta ihop ordentligt stödde jag upp henne med okokt spagetti. :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar